۱۳۹۸ بهمن ۲۸, دوشنبه

st52

کاربردهای ورق اس تی st52
ترکیب اختصاصی و خاصیت خوب آلومینیوم سبب شده‌است این فلز یکی‌از مهم ترین مواد مهندسی و تولید مصالح به شمار آید . جرم سبک , استحکام به وزن بالا و ایستادگی بالا درمقابل خوردگی و زنگ زدگی قیمت st52 را تبدیل به یک فلز خوب کرده است . کاربرد ورق st52 قابل بازیافت است و با دور و بر زیست سازگار است . قیمت  با تداوم است و سالها فارغ از پوسیدگی فعالیت می نماید . چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ بها قیمت st52 کاربردی ترین فلز بعداز آهن به شمار می‌آید و نسبتاً در همگی قسمت های صنعت کلیدی هست .
همگی این خصوصیت های آلومینیوم را به یک آیتم مطلوب جهت کاربرد در موقعیت یگانه تبدیل کرده است . موردها به کار گیری آلومینیوم در حمل ونقل , بسته بندی , ایجاد و ساز , برق و… میباشد .

چه از نگاه کیفیت و چه از حیث قیمت , آلومینیوم کاربردی‌ترین فلز پس از آهن است و تقریبأ در کلیه بخش‌های صنعت حساس است . آلومینیوم خالص , قابل انعطاف و ضعیف است , البته می تواند آلیاژهایی را با مقادیر یه خرده از مس , منیزیوم , منگنز , سیلیکون و دیگر موادسازنده به وجود آورد که‌این آلیاژها ویژگی‌های اثر گذار گوناگونی دارا هستند . این آلیاژها اجزای کلیدی هواپیماها و راکتها را می سازند .

هنگامی آلومینیوم را در خلاء تبخیر نمایند , پوششی تشکیل میدهد که نیز روشنایی مرئی و نیز گرمای تابشی را منعکس می‌نماید . این پوششها لایه باریک اکسید آلومینیوم نگهدارنده را به‌وجود می آورند که همانند پوششهای نقره خواص خویش را از دست نمی‌دهند . یک عدد دیگر از موردها به کارگیری از این فلز در لایه آینه‌های تلسکوپ‌های نجومی است .

تولیدکننده پروفیل و مقاطع آلومینیومی

آلومینیوم به ملازم درصد پاره ای سیلیس , روی منگنز , منیزیم , مس و یا این که لیتیوم , آلیاژهای مقاومی در قبال فرسودگی , و تماس گرفتن را تشکیل میدهد که برای بسته بندی , ظروف , کالاهای الکتریکی , مصالح ساختمانی , هوا اطراف و خودرو سازی به فعالیت می‌رود .

آلومینیوم برای تنظیم اشکال عایق و تحت عنوان یک رسانای عالی گرمایی , در تنظیم وسایل آشپزخانه به عمل می‌رود . آلومینیوم بعداز مس , دومی عنصر رسانای جریان الکتریکی است و به دلیل تولید خطوط دوچندان توانا الکتریکی , از آن برای تهیه و تنظیم سیم های انتقال ولتاژ بالای جریان به کارگیری می شود . بوکسیت ها در تنظیم سیمان و ماده اثبات رنگ کاری به عمل می‌روند و همینطور از پودر اکسید آلومینیوم به طریق کانی بوکسیت , برای تنظیم سولفات آلومینیوم و آلومینات سدیم در تصفیه آب به کارگیری می شود . از سولفات آلومین هم در صنعت های کاغذسازی و پارچه بافی استعمال می شود .


آلومینیوم کاملا قابل بازیافت ( ۹۰ % ) است و ۹۵ درصد هم امکان ذخیره انرژی دارااست . قراضه آلومینیوم در بازار جهانی موضوع خرید و فروش قرار می‌گیرد . قراضه های آلومینیوم به طورگسترده به ذوب کنندگان آلومینیوم ثانویه فروخته می شود . این شیوه نیز به مراقبت و سالم محفظه زیست امداد می نماید و نیز از دید تجاری مقرون به صرفه است ; چراکه در هزینه ذوب و ساخت آلومینیوم از نگاه مصرف انرژی صرفه جویی می شود .

صنعت باربری
الف - ماشین ها

مزایای کاربرد قیمت st52 در اتومبیل

امروزه با وجود رقابتهای جهانی و ارتقاء رابطه محیطی , ساخت کنندگان خودرو با رقابتهای جدیدی مواجه گردیده اند , تولیدها آن‌ها بایستی آلودگی کمتری تولید نماید . و به آسانی مجدداً وارد چرخه خودرو ها بشود , فارغ از این که امنیت و راحتی آن کاهش یابد , کارآیی اتومبیل ( ساخت ) بالا رود و هزینه روان کاهش یابد . هر ۱۰۰ کیلو گرم کاهش وزن , منجر می شود که ۰٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلو متر , سوخت مصرفی کاهش یابد . گاز کمتری از اگزوز اتومبیل بیرون شود و هزینه کاهش مییابد . قیمت st52 یک برهان مهم برای کاهش وزن است . این کاهش وزن سبب ارتقا منفعت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر